Contentkalender kickstart? Check deze 3 tips!

Geplaatst op: 17/11/22

Heb je hem al gedownload, onze contentkalender? Nog niet, meteen even doen via deze link! En super slim als je het al wel hebt gedaan, want werken met een contentkalender biedt je structuur, scheelt een hoop stress en levert je een hoop tijd op.

Wij deden uitvoerig onderzoek naar de handigste contentkalender. We mixten & matchten net zolang totdat we de perfecte kalender hadden ontwikkeld. Een ideale basis, die je kunt personaliseren naar je eigen voorkeuren. We geven je nog even een paar tips om meteen te gaan knallen met jouw eigen, customized kalender.

1. Zet de contentkalender op je bureaublad
Perfecte plek, zo pontificaal op je bureaublad. Je hoeft er dan niet meer naar te zoeken en telkens als jij je laptop of pc aanzet, zie je jouw contentkalender staan. Mooie reminder om ook echt met je contentkalender aan de slag te gaan.

2. Maak rubrieken aan en bepaal je thema’s
Neem even een uurtje de tijd om de contentkalender helemaal naar jouw behoeften in te richten. Zet al je communicatiekanalen erin, voeg kolommen toe of haal weg en verwerk ook alvast grote thema’s zoals feestdagen, evenementen, relevante inhakers en andere belangrijke onderwerpen. Die kun je op een later moment verder uitwerken. 

3. Maak een contentstrategie
Dit zou eigenlijk nummer één moeten zijn, want content publiceren zonder een goede strategie is als schieten met hagel. Het is zo belangrijk om helder te hebben waarom je iets doet, voor wie je het doet en wat je ermee wilt bereiken. Dan pas kun je je thema’s uitwerken, je content maken en via de juiste kanalen het gewenste publiek bereiken.

Wil je meer weten over het maken van een contentstrategie voor jouw business, laat het ons weten. We denken graag met je mee!