Cases

AbbeyLAB – natuurlijke huidverzorging
AbbeyLAB is een prachtig duurzaam beautymerk met een uniek verhaal. De producten zijn goed gemaakt en werken goed, ze hebben een mooie uitstraling en doen wat ze beloven. De communicatie vanuit AbbeyLAB is informatief, leuk om te lezen en goed gedoseerd. Toch liggen er nog veel kansen, volgens eigenaar Edith. Haar contentstrategie bestaat vooral uit ‘losse flodders’, een gestructureerd plan ontbreekt en er is geen leidraad waarop ze kan terugvallen als de inspiratie even op is.

Edith: “Het pressure cooker traject van Content Kitchen is heel fijn. Na de eerste sessie ging het al borrelen en wilde ik meteen vooruit. Doordat het traject kort duurt, blijf je er helemaal in zitten wat de resultaten absoluut ten goede komt. Het advies dat ik kreeg was heel bruikbaar en klantspecifiek. Ook de manier waarop het advies is opgesteld – puntsgewijs en in hoofdstukken – maakt het een document waarvan ik nu al weet dat ik er heel vaak naar ga teruggrijpen en dat ik steeds weer kan hergebruiken om alles weer op scherp te zetten.” 

PER_Atelier
PER_Atelier is een nieuw modelabel dat een verfrissende kijk heeft op duurzaamheid. De kleding is gemaakt van hoogwaardige stoffen die ook na vele keren wassen mooi blijven. Daarnaast zijn alle items (drie broeken, twee tops) dusdanig ontworpen dat ze met de draagster meegroeien. Zo is er een pantalon die relatief eenvoudig ingenomen of juist uitgelegd kan worden. En de mouwen van een van de tops kunnen eenvoudig zelf op maat geknipt worden – een verdere afwerking is niet nodig. Wij hebben voor PER_Atelier een uitgebreide merk- en contentstrategie gemaakt. Van kernkwaliteiten tot concurrentieonderzoek: we hebben alle facetten onderzocht zodat PER_Atelier direct succesvol gelanceerd kon worden.

Ontwerpster/oprichtster Joss: “Heel fijn dat PER_Atelier meteen vanaf het begin een merk- en contentstrategie heeft. Zo’n strategie laat je bewust nadenken over je merk en voorkomt dat je de verkeerde beslissingen neemt. Ook handig voor de betrokken freelancers dat ze nu exact weten waar PER_Atelier voor staat.”

Re-Born Sports  – sportkledinglabel
Re-Born Sports is een urban, Amsterdams label voor sportkleding die je wilt dragen, waarin je wilt léven. Mooi en goed gemaakt, kwalitatief, met items die perfect met elkaar zijn te combineren en vooral: sportkleding waarin je je lekker voelt. Bovendien hebben de items een toffe lifestyle-uitstraling die ervoor zorgt dat je de kleding ook na het sporten lekker wilt blijven dragen. Het merk is goed in de markt gezet door Odette van der Maat en Manouk van Oordt. Voor Re-Born Sports was er behoefte aan een plan van aanpak voor het creëren van verschillende vormen van content en een zekere consistentie hierin, met als doel meer verkeer naar de website en meer verkopen. Met een eigen label liggen er veel taken op het bord van de eigenaren: van kledingproductie tot contentcreatie, van klantenservice tot ’t ontwikkelen van nieuwe concepten. 

Odette: “Content Kitchen kwam met de analyse en strategie echt tot de kern, ik heb veel nieuwe energie gekregen om met de content aan de slag te gaan.”